برای اولین بار در کشور، دوره پرورش آمارگیر حرفه‌ای بسکتبال با فرمتی جدید به میزبانی کرج برگزار خواهد شد.

براساس این شکل از برگزاری، دوره برای ۱۴ جلسه در روزهای جمعه برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در این مدت علاوه بر آموزش دیدن جهت ثبت آمار به عنوان آمارگیر رسمی، تعلیم خواهند دید تا بتوانند به عنوان آمارگیر در تیم‌ها نیاز فعالیت داشته باشند؛ از همین رو افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند می‌توانند هم به عنوان نماینده فدراسیون در مسابقات رسمی (اعم از لیگ‌برتر و مسابقات داخلی استان) به عنوان آمارگیر حضور داشته باشند و هم می‌توانند به عنوان عضوی از کادرفنی در تیم‌ها مشغول به فعالیت شوند. پیش از این دوره‌های فدراسیونی در مدت زمان ۲ الی ۳ روز برگزار می‌شد و صرفا آمارگیری رسمی به حاضرین آموزش داده می‌شد.

براساس روند تعیین شده، علاقه‌مندان پس از تکمیل فرم ثبت نام، می‌بایست در مصاحبه پیش از دوره شرکت کنند تا در صورت داشتن توانایی و صلاحیت لازم، در جمع حاضرین دوره قرار بگیرند؛ ضمن اینکه افرادی که از طریق سهمیه باشگاهی (سهمیه‌ای که هر باشگاه بسکتبال در استان البرز مجاز به اعزام یک نفر از این سهمیه خواهد بود) در دوره حضور پیدا کنند مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که به صورت آزاد و یا داوطلب باشگاهی جذب دوره شوند مبلغ ۸۰۰ هزار تومان را می‌بایست پس از قبولی در مصاحبه به حساب هیات بسکتبال استان البرز به عنوان شهریه واریز کنند. توجه داشته باشید که پرداخت شهریه پس از تایید در مصاحبه صورت می‌گیرد و پیش از آن هیچگونه مبلغی از ثبت نام کنندگان دریافت نمی‌شود.

شرط سنی حضور در این دوره ۱۸ سال و بالاتر است.

دوره پرورش آمارگیر حرفه‌ای بسکتبال به میزبانی استان البرز با همکاری فدراسیون بسکتبال ایران و هیات بسکتبال شهرستان کرج از ۱۷ آذر ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد و برای ۱۴ جلسه در روزهای جمعه توسط شهریار مقدمی (طراح این شکل از برگزاری دوره آمار بسکتبال) تدریس خواهد شد.

جهت ثبت نام در مصاحبه این دوره می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام به تکمیل فرم نمایید؛ علاقه‌مندان تا پایان روز سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ فرصت ثبت نام خواهند داشت.

Basketballstats.ir